NEM KELLENEK TERMELÉSI OPERETTEK
Orlai Tibor: Amikor a kultúra szereplőit be akarták zárni, abból előbb-utóbb robbanás lett
AZ ORLAI PRODUKCIÓS IRODA 1997-BEN ALAKULT ÉS ELEINTE MAGÁNPRODUCERKÉNT MŰKÖDÖTT. ALAPÍTÓJA ÉS VEZETŐJE, ORLAI TIBOR MAJDNEM EGY ÉVTIZEDDEL KÉSŐBB ÉREZTE IDŐSZERŰNEK, HOGY ÖNÁLLÓ SZÍNHÁZI ELŐADÁSOKKAL BŐVÍTSE REPERTOÁRJÁT. ALAPVETŐ FELADATÁNAK TARTJA, HOGY LEHETŐSÉGET ADJON A TEHETSÉGES FIATALOKNAK, ÉS AZT IS, HOGY A MÁR ISMERT, NAGY FORMÁTUMÚ MŰVÉSZEK IS FOLYAMATOSAN JELEN LEGYENEK SZÍNHÁZÁBAN.
Rendes kétkezi közgazdászból lett producer, színháztulajdonos, sikergyáros. Csak azt kellett felismernie, hogy a jó színház épp olyan eladható produktum, mint az orvosi műszer.
Minden árut akkor lehet eladni, ha minőségi. Ez igaz bármilyen termékre, így a kultúrára is. A színház csapatmunka, amelyben az emberek fogaskerekekként kapaszkodnak össze és illeszkednek egymásba; függetlenül attól, hogy konvencionális, „polgári”, alternatív vagy rétegszínházi előadást hoznak létre, kizárólag a minőségi színházban hisznek. A lényeg és a hangsúly mindig a hitelességen, az alázaton van. Nem felejthetjük el soha, hogy nem egy szűk szakmai elitnek, hanem a közönségnek hozzuk létre az előadásokat. Ugyanakkor hiszem, hogy a közönséget szolgálnunk kell, nem pedig kiszolgálnunk.
A teljes cikk a Jelen c. hetilapban olvasható.